Visar inlägg med etikett forum. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett forum. Visa alla inlägg
söndag 14 februari 2010
Bildad på bilda?!
Har precis avslutat helgens intensiva catch up med att pröva att redigera på bilda med hjälp av lärarverktygen. Det var ändå relativt lätt att gå in, skapa en mapp och välja vad jag skulle fylla den med. Jag la till en länk - till Skolverket (!). Kunde inte komma på nåt finurligare så här dags på söndagskvällen. Sen laddade jag upp musik också. Försökte först via iTunes men det var inte tillgängligt för uppladdning. Det är kanske olagligt att göra så? Jag hittade lite standardmusik som jag tror finns i datorn när man installerar den för första gången. Döpte mappen till Camillas forum. Tilltalas av forumtanken där alla kan vara med och bidra, diskutera och utveckla. Men som alltid krävs tid - så det här var bara ett första litet steg. Känner mig i alla fall lite uppdaterad och nylärd. På förlaget arbetar vi i Moodle så det ordet hade jag hört, men där stannade kunskapen. Nu vet jag att det har en öppen källkod (för det var väl så det hette). Scorma har jag också lagt till ny ordkunskap. Den amerikanska kvinnliga läraren som berättade om Moodle fick det att låta väldigt enkelt. Endast en kväll med laptopen i knät och sen var det klart! Vad jag förstått är det flera som tycker att det är svårare än så. Men det beror kanske inte på Moodle - vad vet jag?!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
